„Ofer oportunități de învățare, fără a crede că eu sunt învățătorul”

29/05/2019

Christian Scholtes este Managing Partner TPCL România și Partener TPCL Italia, și coordonează Consulting Practice Area la nivel global în cadrul acestei companii. Asta înseamnă că este nu doar trainer și trainer de traineri, ci și coordonează traineri, dezvoltă strategia de afaceri și realizează activități de business development. Cu alte cuvinte este ceea ce trainerii începători și-ar dori probabil să fie când sunt mari.

În acest context, Christian lucrează în mod constant cu traineri, caută noi colaboratori și contribuie la formarea lor, așa că a putut să ne spună exact ce calități și ce competențe este important să aibă un trainer: disciplină de proces, reziliență, capacitatea de a gestiona ambiguitatea, orientare spre învățarea continuă, stamina și simțul umorului. În perspectiva lui, munca unui trainer presupune nu doar abilități de prezentare și facilitare, ci și capacitatea de a se vinde și a vinde serviciile oferite. De asemenea, pentru a avea succes sustenabil în această meserie, un trainer trebuie să-și respecte promisiunile și, în același timp, să nu se ia foarte tare în serios.

Christian a predat cursuri în cadrul Masteratului de Formare de formatori de la înființarea acestuia, și consideră studiile de lungă durată în acest domeniu un criteriu diferențiator important, dar nu unul eliminator. "Prețuiesc cunoștințele teoretice, ele oferă o paradigmă științifică, dincolo de simțul comun. Dar notele mari la examen, fără a fi ținut vreodată un training în mod real, nu înseamnă mare lucru". Studiile academice reprezintă însă un gir semnificativ al interesului și vocației lor de traineri, prin investiția de timp, efort și încredere. După ce termină studiile, capacitatea de a depune efort în mod susținut și pe termen lung le va fi de mare folos: "Suntem la maraton, nu la o sută de metri garduri".

Christian Scholtes crede că meseria de trainer va fi tot mai căutată în viitor. "Într-o lume caracterizată de un nivel ridicat de VUCA (volatility, uncertainty, complexity, and ambiguity - n.n.), facilitarea învățării prin invitație la reflecție și împărtășire de experiențe va continua să fie esențială".

Când vine vorba de oferit un sfat pentru cei care doresc să urmeze calea unui Masterat în Formarea formatorilor, Christian Scholtes spune: "Cineva care oferă o structură de învățare, un context de reflecție și un moment de răgaz într-o lume prea pe fugă" trebuie să știe că "nu este vorba despre sine, este vorba despre participanți".

© 2019 Un proiect al Masterului de Formarea Formatorilor, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started