Emilia Constantin / profesor psihopedagog

17/04/2019

„Să fii formator înseamnă să îi ajuți pe oameni să învețe, nu știu să o spun mai simplu de atât.”

Emilia Constantin este profesor psihopedagog într-o școală specială, o profesie la care a ajuns după ce a urmat Masterul de Formare de formatori. În mod neașteptat, acest master, centrat pe problemele învățării pentru adulți, pe ea a ajutat-o să adapteze conținuturile învățării la nevoile și posibilitățile fiecărui copil, așa încât acesta să-și atingă potențialul maxim de dezvoltare. Emilia a pornit de la a coordona partea de HR la un call center și a ajuns să intre în lumea provocatoare lucrului cu copii cu cerințe educaționale speciale.

Emilia s-a decis să urmeze Masterul de Formare de Formatori în urma unui training pe care l-a făcut pe vremea când era studentă în anul al doilea la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației. Preocupată de acest subiect, ea a ales să afle mai multe despre el încă din anii de studenție - a urmat modului de Educație și formare în cursul anului al treilea și a obținut și o acreditare de formator de la Autoritatea Națională pentru Calificări (A.N.C.). Această acreditare și lucru în diferite proiecte cu persoane care aveau doar o calificare de scurtă durată în domeniul trainingului i-au dat o mai bună înțelegere a avantajelor învățării acestui subiect pe termen lung, în mediu universitar: "Ca formator venit dintr-un mediu universitar ai o perspectivă de ansamblu asupra întregului proces de formare. Știi ce faci, când faci, cum faci și de ce faci ce faci".

Una dintre cele mai interesante experiențe pe care le-a trăit în timpul masteratului a fost pregătirea pentru un examen, la care a trebuit să livreze un training pe o tema aleasă de ea, pentru o audiență definită de ea. Dar nu au fost doar situații ipotetice. O parte din învățarea practică în timpul studiilor a făcut-o la compania Equatorial, din care a învățat foarte mult.

În afară de ceea ce a învățat despre partea teoretică și de cea practică a muncii de formator, Emilia Constantin spune că masteratul i-a oferit și ocazia de a cunoaște un număr mare de colegi, oameni cu interese similare, cu care a rămas până astăzi în contact, deopotrivă ca prieteni, dar și ca rețea profesională, în special în domeniul formării.

Emilia spune că preferă termenul de formator, care este "mai serios, are mai multă greutate. Termenul de trainer a devenit atât de comun încât aproape și-a pierdut semnificația". Și, după părerea ei, este important ca domeniul să-și păstreze reputația, pentru a "a fi formator înseamnă să oferi oamenilor contexte de învățare, să îi ajuți să învețe".

După părerea ei Masterul de Formare de Formatori nu are nevoie de publicitate sau recomandări, pentru că el se recomandă singur persoanelor pasionate de învățare. "Părerea mea este că nu ai ce să cauți la un astfel de masterat dacă nu consideri învățarea o componentă esențială a vieții".

© 2019 Un proiect al Masterului de Formarea Formatorilor, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started