Mirela Alexandru/ Cercetător științific - Institutul de Științe ale Educației

15/04/2019

„Programul de masterat m-a ajutat să-mi îmblânzesc emoțiile pe care le aveam la începutul fiecărui training”

Mirela a absolvit Masteratul de Training of Trainers anul trecut iar acum este cercetător științific la Institutul de Științe ale Educației și doctorand în Științele Educației.

Interesul ei pentru științele educației a început odată cu primul an de facultate și, fiind foarte implicată în viața Facultății de Psihologie și Științe ale Educației din București, a ales cu ușurință programul pe care a dorit să-l urmeze. "Doream să devin formatoare de adulți", a spus Mirela, "iar programul de masterat îmi facilita o perspectivă mai profundă decât un curs de trei zile și îmi completa următorul nivel EQF."

Însăși folosirea termenului de EQF (European Qualification Framework, cu referire la cunoștințe, abilități și competențe) o trădează pe Mirela ca fiind profund implicată în lumea educației europene. Experiența ca student Double Degree al Facultății din București și al VIA University College din Danemarca i-a oferit o perspectivă specială asupra a ceea ce înseamnă pedagogia, cu precădere rolul stării de bine asupra procesului de învățare. Ceea ce a învățat la Masteratul Formarea Formatorilor a contribuit la clarificarea drumului pe care vrea să-l urmeze în viață: cercetarea în domeniul educației, proiectarea și livrarea programelor de formare.

Spre deosebire de un training de scurtă durată, axat pe o serie de competențe foarte specifice, cursurile de la masterat i-au permis să abordeze primul proiect de training într-un mod profesionist, bazat pe teorie și ancorat în principii solide de învățare. "Primul training efectiv, de o zi, a fost un proiect din cadrul unui curs. A trebuit să fac o introducere în metodologia cercetării pentru 10 persoane care nu mai avuseseră contact cu acest subiect. Provocarea cea mai mare a fost să pot să explic conceptele teoretice pe înțelesul lor", spune Mirela, care adaugă că i-ar fi plăcut să aibă mai multe ocazii să își exerseze competențele de trainer.

Dincolo de utilitatea pentru cei care își doresc să deruleze și să dezvolte programe de training pentru adulți (în companiile în care lucrează sau ca traineri independenți), Mirela crede că acest master e util și pentru profesori și cei care doresc să devină profesori. Iar Masteratul de la FPSE din București le oferă tuturor șansa de a de a învăța de la profesori români și străini care practică această meserie de multă vreme, alături de ocazia de a experimenta și de a exersa în situații reale.

"Momentul în care am livrat câteva pastile de training, am fost filmați și, la final ne-am analizat prestația, a fost șocant pentru toată lumea. Aveam de lucru la probleme pe care nici măcar nu știam că le avem!" 

© 2019 Un proiect al Masterului de Formarea Formatorilor, Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea din București
Powered by Webnode
Create your website for free! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Get started